Magyarnak lenni





tetteimben, érzelmeimben és gondolataimban is magyar vagyok.
magyarul átkoznak el engem a démonok és magyarul köszönnek vissza az angyalok.
bánatomban is, örömömben is az ajkamat magyar szó simogatja,
magyar tűz lobban fel a szívemben s testemet, lelkemet olykor hatalmas lángba borítja.

bántanak, s üldöznek ha merészen magyar szó hagyja el a szám,
mert ahol most élek, ott más az úr, más a törvény, s éreztetik ez nem az én hazám.
megtűrten kullogok összehúzott szemöldökök torz árnyékai mögött,
mert próbálnak csendben elvegyíteni a tömegben, a többi engemet gyűlölő ember között.

magyar vagyok, magyarnak születtem, magyar névvel, s ezt nem tagadhatom.
magyarként szívtam magamba az anyatejet, a nyelvet, a kultúrát, s ezt büszkén vállalom.
magyarként élem az életem, drága őseim magyar szokása szerint,  
s ezt nem veheti el tőlem senki, mert megküzdök érte, így jobb ha ettől időben eltekint.

magyar vagyok. szívvel,  lélekkel. s ez minden porcikám mélyén ott ragyog.
de előtte Isten gyarló teremtménye, egy bűnökkel, s hibákkal megáldott ember vagyok.
ember, aki a maga módján megpróbál mindenkivel emberként viselkedni,
segíteni, szeretni nemzettől, vallástól függetlenül, s csak azután próbál magyarnak lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése